Dag! - Reisverslag uit Maggona, Sri Lanka van Amandi Loon - WaarBenJij.nu Dag! - Reisverslag uit Maggona, Sri Lanka van Amandi Loon - WaarBenJij.nu

Dag!

Blijf op de hoogte en volg Amandi

01 Augustus 2012 | Sri Lanka, Maggona

Dag mijn land, dag kleine bruine mensjes,
dag chaotisch verkeer, dag tuk tuk's,
dag La Voile Blanche, wederom bedankt voor de heerlijke seafood bisque And garlic bread,
dag dierentuin met je rare vorm van dieren houden,
dag point pedro, bedankt dat ik van het land afviel als ik van de stenen jn de zee sprong,
dag immens grote mieren, dag ijskoude ac bus,
dag bloody hot Jaffna met je grote wilde apen waar ik zo bang voor was, dag Majestic City,
dag meest fantastische treinreis die ik ooit heb gemaakt, dag hete stinkbus, dag rooksteen, je bent het mooiste plekje waar ik ooit een sigaret heb gerookt,
dag prachtige bergen, please remember me, dag theeplantages,
dag gezellige avondjes met Quinten en Suji en familie,dag hurkwc,
dag Sandy Beach Hotel, voel me nog steeds schuldig over de verloren kamersleutel en dat ik de oude man 2 keer heb wakker gemaakt voor lucifers en de kamersleutel,
dag relaxt en mooi Arugam Bay met je mooie en vriendelijke mensen,
dag chille loungeplekken, dag toffe fietsen, ook al was het bloody hot het was een zeer leuke ervaring om op je te rijden met 80 graden,
dag chille aryuvedische massages, bedankt voor het wegnemen van mijn katers, dag krokodillen,
dag mijn lieve lieve lieve kleine jongens, waar ik zoveel liefde en waardering van kreeg, gewoon om wie ik ben, dag vermoeiende jongens, soms kon ik jullie wel achter het behang plakken,
dag allerliefste en meest schattige en aanhankelijke Vimoektie, geen idee hoe ik je naam schrijf, maar wil het toch ff zeggen, dag fantastische jongen van een Siwan, ontzettend bedankt voor de mooie coconut ring, dag lieve Ayesh, je blijft m'n oogappeltje ook al vind je me vaak vast alleen maar aardig omdat je foto's mag maken met mijn telefoon, toch jalua's for ever,
dag Welfare Center waar ik heerlijk kon ontspannen, dag wassen op de hand en kleren dragen waar het wasmiddel nog in zit,
dag vieze rat, dag dooie kikker of gekko die al 3 weken op mijn kamer lag, dag duizend muggen, bedankt voor de allergische reacties op mijn benen, dag powercuts, dag watercut,
dag kotsopwekkende visgeur langs de weg, dag gekko's, dag kakkerlakken,  
dag lieve Helen, je bent een fantastisch leuk mens met een groot en goed hart,
dag Foodcity, bedankt dat het altijd zo lang duurde en bedankt voor de plastic tasjes, alsof er nog niet genoeg milieuvervuiling is,
dag monopolie geld, heb je uitgegeven als water, maar voelde heerlijk om 20.000 in m'n portemonnee te hebben,
dag heerlijke  Milo's door jou ben ik 5 tinten bruiner geworden,
dag waddee waddee waddee voor 20 rupees, dag papadum, bedankt voor je lekkere smaak en mega puist,
dag lekkere prawns, dag lekkere garlic,
dag vieze rabiës honden, dag smerige zwerfkatten,
dag hete diarree, bedankt voor mijn pijnlijke kont,
dag 6 euro voor 2 pakjes sigaretten,
dag heerlijke arrack, attack want die heb je me zeker gegeven, dag surprise trip naar Unawatuna, met je prachtige cabana aan de mooie heldere oceaan, waarvan ik soms bang was dat je een tsunami werd door je lawaai,
dag King Fisher, bedankt dat ik haai heb gegeten en bedankt voor je heerlijke cocktails en ook bedankt voor de kater,
bedankt palmboom dat ik in je mocht klimmen en je mocht knuffelen, dag lena's, dag gekke tuk tuk driver die ons half dood reed,
dag vieze Sri lankaanse mannen die met hun tong langs hun lippen likten als ik voorbij kwam, Dag steeds afvragen waar de kamersleutel is, Dag vragen als " where are you from?" dag leuke antwoorden als Iceland, Holland, And you? " speak sinhala?" no, you?  
Dag soms confronterende en pijnlijke momenten, dag tranen van verdriet en van geluk, dag immense lachbuien,
dag lieve Families met jullie schattige baby's, bedankt dat ik in jullie huisje mocht kijken,
dag lekkere lunch en diners, dag alleen aan een tafel eten, was opzich wel gezellig als we dat allemaal samen hadden kunnen doen,

 dag lieve lieve lieve Kelly, zonder jou was mijn reis niet zo geweest als dat ie is geworden, ik heb met je gelachen en gehuild, heb je gehaat en ben van je gaan houden, bedankt dat je me meenam op trip, bedankt voor je geduld en je peptalk, je heerlijke gehoest in mijn gezicht en nek, ons maahive dansje, yoga, asociaal gedrag en alles wat je me deze weken hebt gegeven. Bedankt vanuit het diepst van mijn hart.

Dag Lassanai Lanka, mijn land, mijn roots. Ik heb van je genoten en ben nog meer van je gaan houden. Met pijn in mijn hart laat ik je nu weer een jaar achter, maar be prepared, want ik kom volgend jaar gewoon weer terug.

Dikke kus, ik hou van jou.



Inmiddels na een dollemansrit naar het vliegveld op een minuut na toch de vlucht gehaald en weer heel in NL.

  • 04 Augustus 2012 - 00:10

    Kelly:

    ik zeg hallo dappere grappige maffe prachtige manjula op mijn kleine mier...op naar de volgende avonturen...liefs van de eekhoorn (de hoestende wel te verstaan)

  • 07 Augustus 2012 - 05:25

    Amandi Van Loon:

    souberatriak (toch?) mage lassanai lena. Kohomade? Mame balanna pintura haema davasa. Andanna, hinnevenna, adare. Bohome stutti. Mame oyate adare and missing u a lot! Paressamen, lassanai lanka, api janua in 2013 weer een paar nieuwe avontuurtjes maken.
    (say it in sinhala, goed boek of toch niet?)

  • 25 Augustus 2012 - 03:51

    Simone:

    Echt lief, volg je hart, ik zal hoe dan ook achter me staan.
    Je bent echt zo speciaal <3

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Amandi

Actief sinds 21 Juni 2012
Verslag gelezen: 404
Totaal aantal bezoekers 14496

Voorgaande reizen:

30 Juni 2012 - 01 Augustus 2012

Back to Sri Lanka

Landen bezocht: