Van prinses op de erwt naar dame in de dop - Reisverslag uit Ratmalana, Sri Lanka van Amandi Loon - WaarBenJij.nu Van prinses op de erwt naar dame in de dop - Reisverslag uit Ratmalana, Sri Lanka van Amandi Loon - WaarBenJij.nu

Van prinses op de erwt naar dame in de dop

Door: Amandi

Blijf op de hoogte en volg Amandi

04 Juli 2012 | Sri Lanka, Ratmalana

Ayubowan!

O M G! Er komt een heel verhaal, hoop dat jullie zin hebben om dit te lezen.

Maargoed, ik word hier dus als een prinses behandeld, in dit liefdevolle, warme, zorgende familie.
Heel lastig, maar vandaag besloot ik ervan te genieten.

Like this..

Goodmorning, here is your Milo. Oke thank you. What do you want for breakfast. Scrumbled eg with toast. Okey that's good.

Na de sigaret en Milo. Your breakfast is ready. Okey thank you.

Daarna gingen we naar de zoo. O M G. Je kon hier de krokodillen, apen, tijgers etc. bijna aaien! Zoooo anders dan NL. En zoooveeel onveiliger dan in NL. hahah heb wel gelachen! Zo nu en da even wat dikke druppels, maar die maakte gauw plaats voor overvolle zon. En dan bedoel ik dus echt bloody hot hete zon! Het was echt niet te doen, zo warm! Na de Zoo even thuis chillen en daarna changing.
Having lunch..aardapelPUREE met worstjes, wortels en boontjes, zooo lekker! En toen met de tuk tuk naar Colombo. Serieus, er is niets in het leven wat me zo ontspannen en relaxed maakt dan drivin' in a tuk tuk. Over de brug naar Colombo, voor maar een euro of 3! Heeeerlijk! Voor het eerst the sea gezien en geproefd, mijn lippen smaken zo zout!

Daar Danusha en Sanne voor het eerst ontmoet, begin wat awkward maar daarna zo vertrouwd en goed! Heel erg fijn, niet te omschrijven hoe fijn, om iemand hier in Lassanai Lanka te hebben die hetzelfde voelt, meemaakt etc. als ik.
Natuurlijk kan ik er in NL over praten, natuurlijk kan ik er hier over praten, maar niemand die me begrijpt zoals Danusha. Goud waard!
Na even wat ongemakkelijk te hebben gehangen als real hangjeugd in Colombo de tuk tuk terug gepakt naar Mount Lavinia Beach..La voile blanche!

EN GUESS WHAT!?

De mensen herkende me nog! Jaja, van vorig jaar, een wist er zelfs mijn naam nog! HOW COOL IS THAT!
Daar een heeeele fijne en gelukkige avond gehad, met zon zee strand, cocktails ookal was het pooja day, we hebben toch 2 flessen Arrack soldaat gemaakt.

Sunset, niet te beschrijven hoe mooi. Om te zien, voelen en meemaken, onbeschrijfelijk.

Daarna met de tuk tuk terug naar Ratmalana, voor de laatste avond voorlopig hier. Tranen! Heerlijk gedanst op foute R&B dat hier nu in is en in Holland al jaren uit. HAHA

Zelfs amme (mams) danste mee, heerlijk! Heb hier zoveel geleerd afgelopen dagen. Appreciate what you have en niet denken aan wat je niet hebt.
Als ik mijn moeder niet kan zien is dat oke. Ik heb hier een hele nieuwe familie ontmoet, waar ik weliswaar een soort van prinses ben, maar het voelt echt. ECHT ECHT ECHT. Er is geen woord, zin of uitdrukking die ik kan omschrijven voor wat ik vanavond en de afgelopen dagen heb ervaren.

Ook heb ik een van mijn grootste angsten overwonnen..de trails without spoorbomen. Bijna TRANEN toen ik er overheen moest, maar halverwege was ik zooo trots dat het me was gelukt!

Morgen ga ik naar Colombo om met Danusha en Sanne een microsim (KOST MAAR 80 EUROCENT) te fixen en dan gaan we met z'n drie naar Kalutara met de trein. Daar pakken we de tuk tuk naar Maggona en dan omhelzen we de jongens.

Vanaf morgen mag ik weer lekker voor mezelf zorgen en is het prinsessengedoe voorbij. Jammer, maar ook wel fijn. Deze eerste dagen hier zijn niet te omschrijven. Zo lief, zo vriendeljk, zo liefdevol ben ik hier ontvangen en verwelkomd. Het is fantastisch en ik wou dat ik in NL niemand had, geen school, geen familie en vrienden want dan was ik hier zo gebleven!!!!!!

Dit voelt als thuis, mijn huis, mijzelf. Alles voelt hier so so great!

Leer al heel aardig wat Sinhala en versta het een en ander! Heel leuk als ze aan het praten zijn en ik versta er wat van haha.

Lieve lieve mensen, ik heb het hier meer dan fantastisch, meer dan geluk. Ik ben zo'n rijk mens. Niet in euros maar in liefde. En dat is waar het in het leven om draait. Liefde.

See ya in a few weeks! TIJD GAAT NU AL TE SNEL!

Liefde!

  • 03 Juli 2012 - 20:14

    Papa:

    Er is er maar één die dit op deze manier kan verwoorden. Geniet van de tijd dat je daar bent meissie.

  • 04 Juli 2012 - 13:29

    Simone:

    Dropke!

    Wat heerlijk om jouw reisverslagen te lezen. Als ik lees hoe gelukkig jij daar bent en hoeveel liefde jij van iedereen daar ontvangt, dan wordt ik er zelf gewoon helemaal blij van.
    Geniet nog van de komende weken, i'll follow you on FB en deze site!

    lovelovelovee

  • 11 Juli 2012 - 17:56

    Marjolein:

    Hej Amandi, super mooi omschreven, ik denk zeker dat je dat zo kunt ervaren door al die liefde om je heen met de minimale middelen. echt super! geniet ervan!x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Amandi

Actief sinds 21 Juni 2012
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 14507

Voorgaande reizen:

30 Juni 2012 - 01 Augustus 2012

Back to Sri Lanka

Landen bezocht: