Honey, I'm hooooooome! - Reisverslag uit Ratmalana, Sri Lanka van Amandi Loon - WaarBenJij.nu Honey, I'm hooooooome! - Reisverslag uit Ratmalana, Sri Lanka van Amandi Loon - WaarBenJij.nu

Honey, I'm hooooooome!

Door: Amandi

Blijf op de hoogte en volg Amandi

01 Juli 2012 | Sri Lanka, Ratmalana

Ayubowan!

Nou, wat een reis wat een reis! Van vrijdag op zaterdag welgeteld toch nog 1,5 uur geslapen, smooth naar Brussel gereden, genoten van mijn Latte Hazelnut van de Starbucks en daarna huppakee, gaan met die banaan!

Dacht ik!

Toen ik al door de paspoortcontrole was wilde ik wat gaan kopen maar kon tot mijn grote schrik, oftewel halve hartstilstand, mijn portomonnee niet vinden. Had die met mijn domme hoofd in de auto liggen en papa was alweer op weg naar NL. Gelukkig maar voorbij Antwerpen en gelukkig nog optijd voordat ik moest boarden.

Serieus, als mijn hoofd niet vast zat was ik 'm tijdens de geboorte al verloren. Wat een ellende.

Wat kan er nou misgaan met reizen en overstappen? Euhh je wallet vergeten?

Nou, toen in het vliegtuig, lekker een plekje naast het raam en aan de andere kant een Indiase man met zweetvoeten van jewelste. Lekkerr om daar zo'n 9 uur naast te moeten vertoeven. Gelukkig brak mijn moeheid me op en heb ik 8 uur geslapen..en SUUS ik kon in het vliegtuig gewoon Florence and the machine luistern!!! WAJOOOO, toen ben ik nog maar wakker gebleven.

Eenmaal in Mumbai moest ik de controle, zat er cola light en deo in mn tas, plus ik had ondergoed aan waar een ijzerwinkel aanhing, dus sorry schat, maar de dame van de security check heeft het eerder gezien dan jij ; )

In het vliegtuig naar Colombo zat ik naast twee Belse meiden, maar heb niet veel met hun gesproken want was bekaf. Gelukkig werd ik op het allermooiste moment (wat ik ooit in mijn leven heb gezien) wakker.
We vlogen boven Sri Lanka, helemaal donker, maar overal witte lichtjes, 1 grote sterrenzee..zo mooi! Tranen!

En toen landde we en dacht ik smooth door de immigration te komen want ik heb immers een dubbele nationaliteit. NOT!
Eerst stond ik een half uur in de rij, moet ik alsnog een visa halen. Oke, doen we ff, nee hoor want ik kon niet met pin betalen en had geen dollars, rupees of whatelse bij, alleen wat losse euros en een briefje van 5. Maar dat was niet genoeg want kostte 20 euro. Dus ik peentjes zweten niet normaal, vragen waar ik kon pinnen..kon dat dus nergens, pas na de security check.
Gelukkig was er een vriendelijke Belse dame die me het heeft voorschoten, dus kon ik gelukkig nog met een gerust hart doorlopen. Sta ik bij een andere balie zegt die gast dat ik geen visa nodig heb omdat ik een dubbele nationaliteit heb. WHAT!?

Dus, dat. Behoorlijk irritant en stressen dus. Maar toen ik eindeljk mijn bagage had en naar de aankomsthal liep zag ik Chris en Dinesh! :D Zo leuk om ze weer te zien, alle stress en gedoe was ik meteen vergeten.
Ook had Dinesh Milo's voor me meegenomen, zo zo zo leuk! Onderweg naar Ratmalana genoten van het chaotische gekke verkeer, de vieze luchtjes, grappige mensen etc. etc. Nog een pit stop gemaakt en om 6 uur in de ochtend 2 kip drumsticks en nog wat anders gegeten.
Eenmaal thuis werd ik vriendelijk lief verwelkomt, nog een sigaretje gerookt en toen gaan slapen.

Rond hal 12 wakker geworden met een milo op een schoteltje. Daar moet ik wel aan wennen, ik ben hier de gast en mag niks doen en niks betalen, alles wordt bij me gebracht en dat vind ik lastig.
Daarna even naar Sunil geweest, gevraagd of het mogelijk is om mijn moeder te zien, dit gaan we mijn laatste week proberen.
Het ritje in de tuk tuk was HEEERLIJK! Ze zijn vooruit gegaan want ze hebben metered tuk tuk's dus voortaan geen discussie over de prijs.

En nu zitten we lekker aan de Old Arrack. (ooehh papa en paultje jullie zijn jaloers haha, is zo lekker!)

En het regent hier pijpenstelen, niet normaal zeg! Gelukkig is de warmte nu wat minder, maar die regen hoeft ok niet perse.

Nou, heb ook al 2 porties papadam op, heeeerlijk!

Ik wil zoveel vertellen maar doe ik niet, ga nu weer verder genieten van al het moois.

Ga mogen een andere simkaart halen, is zondag nu dus kan niks kopen.

Dag lieve mensen! Liefde vanuit Sri Lanka!


  • 01 Juli 2012 - 13:41

    Cocky:

    hahahaha en hier schijnt lekker de zon.

    groetjes,
    Cocky

  • 01 Juli 2012 - 14:41

    Papa:

    Ik wacht wel tot je m'n flessen Old Arrack hebt meegebracht naar Someren. Veel plezier en "don't forget your wallet anymore".
    Ook groetjes van de rest.

  • 01 Juli 2012 - 21:09

    Klijn:

    Zooo trots!! (en een beetje jaloers...)

    Ayo!!

  • 02 Juli 2012 - 22:40

    Suus:

    aaaah ik ben zo blij dat je het naar je zin hebt daar! laat me weten wanneer we een keertje kunnen skypen? ik vertrek zelf woensdag naar portugal dus ik laat je nog weten hoe en wat! ik mis je snoes en geniet ervan (florence and the machine, nog een paar maanden! haha) dikke kus en knuffel!

  • 03 Juli 2012 - 12:31

    Marielle:

    He van Loon!

    wat klinkt dat gaaf zeg! Wordt er super jaloers van!! Ga je verhalen zeker bij houden hoor. Geniet er maar lekker van! liefs Marielle

  • 03 Juli 2012 - 12:32

    Marielle:

    Ik mis de foto's! :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Amandi

Actief sinds 21 Juni 2012
Verslag gelezen: 321
Totaal aantal bezoekers 14502

Voorgaande reizen:

30 Juni 2012 - 01 Augustus 2012

Back to Sri Lanka

Landen bezocht: